رياضةسلايدر

«حاوي» النادي الأهلي يهدي مشجعًا من ذوي الاحتياجات الخاصة كرسي متحرك

أهدى وليد سليمان نجم فريق النادي الأهلي، في لفتة طيبة، كرسي متحرك، لأحد مشجعي القلعة الحمراء، من ذوي الاحتياجات الخاصة.

وكشف إسلام محمد مشجع الأهلي، عبر خاصية ستوري على تطبيق واتس اب، تفاصيل إهداء وليد سليمان كرسي متحرك له، قائلًا: الناس اللي كانت عايزة تعرف الحاوي كان بيتكلم معايا في إيه في ماتش المقاصة.. كابتن وليد سليمان كان بيسألني الكرسي بتاعي فين قولتله في تصليحات بسيطة، وإن شاء الله هيبقى جاهز.. قالي خير إن شاء الله.

وتابع مشجع الأهلي: في ماتش المقاولون وفي عز الشوط الثاني، وعز ما الواحد هيولع من اللي في الملعب.. جه جنبي وقالي يا إسلام الكرسي هيجيلك كمان يومين، والله العظيم حتى ما بصيتله.. قولتله ماشي يا كابتن.. طبطب على كتفي ومشي.

423

واستكمل حديثه: النهاردة قصدي امبارح اللي هوا يوم الاثنين.. صحيت على التليفون بيرن، لقیت محمود عامل الملعب بيقولي كابتن وليد سليمان عايزك، قومت معرفش أصلا قاعد على كرسي إزاي ولبست إزاي.. روحت لقيت كابتن ولید جايبلي الكرسي، وقالي عشان تتحرك وتلف وراء الفريق زي ما أنت متعود.. شكرا كابتن ولید.. شكرا یا حاوي.

حقق النادي الأهلي فوزا مستحقا على الاتحاد السكندري بثلاثية نظيفة في المباراة التي جمعتهما مساء اليوم الأحد على استاد برج العرب ضمن منافسات الجولة التاسعة والعشرين من عمر مسابقة الدوري المصري.

النادي الأهلي يحقق الفوز بثلاثية على الاتحاد السكندري 

بهذه النتيجة رفع رصيده إلى النقطة 59 في المركز الثالث بينما توقف رصيد الاتحاد السكندري عند 29 نقطة في المركز الثالث عشر، ليستعيد الأهلي نغمة الانتصارات في الظهور الأول للاعبين الناشئين بعد قرار مجلس الإدارة استكمال الدوري باللاعبين الناشئين والعائدين من الإصابات.

لمتابعة أخبار موقع نساعد عبر  google news اضغط هنـــــــــــا ، صفحة موقع نساعد على الفيسبوك اضغط هنـــــــــا  وموقع تويتر اضغط هنــــــــــــــا  

اقرأ أيضًا 

إجراءات قبول ذوي الاحتياجات الخاصة بالجامعات والمستندات المطلوبة

تنسيق الكليات 2022 .. تخصيص 5% من القبول بالجامعات للطلاب ذوي الإعاقة

مقالات ذات صلة

ما تعليقك على هذا الموضوع ؟ ضعه هنا

زر الذهاب إلى الأعلى